Posted by : Özgür 2 Ocak 2013 Çarşamba

  En popüler Linux işletim sistemi olan Ubuntu akıllı telefonlar için geliyor .Artık işletim sistemi savaşlarına bir de Ubuntu geldi .

  Peki akıllı telefonların büyük bir kozu olan uygulamalar Ubuntu' da ne durumda ? 

Daha yeni bir işletim sistemi olduğu  için az sayıda uygulama var uygulamalardan birkaçı ise şunlar ; Chromium Google Takvim ve Google Docs servisi, Thunderbird e-posta istemcisi, Gwibber, VLC medya oynatıcı, PiTiVi, Ubuntu Müzik Çalar ve Ubuntu Fotoğraf Galerisi.

Uygulama geliştiriciler içinde uygun imkanlar sağlamış dileyen HTML5  uygulamalarını kendi API' siyle diliyene Ubuntu SDK ile baştan uygulama yazma imkanı sağlıyor .

Ubuntu Mobil İşletim Sistemini Hangi Özellikteki Cihazlar Kullanabilir .

 Edindiğim bilgiye göre 1GHz Cortex A9 işlemci 512mb ram ve çoklu dokunmatik ekran gerektiriyor bunlar minumum diye düşünüyorum . Birde masaüstü deneyimi yaşamak için sistem gereksinimleri var bu  gereksinimler ise dört çekirdekli bir A9 veya Intel Atom işlemci, en az 1 GB RAM ve 32GB depolama alanı gerekiyor.


 Sonuç olarak Ubuntu  diğer işletim sistemlerine göre mobil tarafta daha yavru karşısında iOS ve Android var çok güçlü olarak ama BlackBerry işletim sistemini geride bırakabilir tabi iyi bir strateji izlemesi gerekiyorki en azından Windows Phone 8 gibi olsun

Buda Ubuntu tanıtım videosu

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Yazarkafe

Popüler Konular

Özgür 'den Yazilar
Teknoloji , film , dizi ,çizgi roman hakkında bilumum yazılar
Bütün yazılar bana aittir alıntı yapılması yasaktır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

- Copyright © Özgür 'den Yazilar -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Özgür Küçük -